ДПА


Державна підсумкова атестація з історії України проводиться в письмовій формі за «Збірником завдань для державної підсумкової атестації з історії України. 11 клас» (авт. Власов В.С., Кульчицький С.В. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).
Збірник містить 15 варіантів по 10 тестових завдань різної форми в кожному варіанті: завдання з вибором однієї правильної відповіді; кількох правильних відповідей; завдання на встановлення відповідності; на встановлення правильної послідовності; завдання відкритої форми з короткою відповіддю; завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання стосуються різних аспектів вітчизняної історії, державного, політичного, розвитку, економіки, соціальних відносин, суспільного, культурного розвитку, зовнішньополітичних стосунків.
Завдання збірника спрямовані на виявлення в учнів рівня сформованості предметних компетентностей. Перше завдання всіх варіантів робіт перевіряє рівень сформованості просторової компетенції та картографічних умінь. Друге та третє завдання передбачають перевірку рівня сформованостіхронологічної компетентності школярів. Учні мають встановити хронологічну послідовність подій та визначити дату на основі певних подій, явищ, процесів.
Наступні завдання перевіряють рівень сформованості у школярів логічної та інформаційної компетентностей. Оцінюються вміння учнів співвідносити факти (події) з історичними процесами; застосовувати поняття та терміни для пояснення історичних явищ, встановлювати причини та наслідки подій; з’ясовувати та визначати характерні ознаки подій, процесів; систематизувати факти, які пов’язані з характеристикою (діяльністю) історичних осіб.
Останнє завдання робіт передбачає оцінювання рівня сформованості інформаційної та аксіологічної компетентностей на основі аналізу фрагмента історичного джерела. Учні повинні вміти пояснити суть описаних у джерелі подій, постатей в історичному контексті, виокремити факти й емоційно-ціннісні судження автора, висловити власні судження про документ та його автора тощо.
Навчальні заклади визначають не менше десяти варіантів для кожного класу. Якщо кількість учнів менша десяти, кожен з них отримує окремий варіант.
Під час проведення державної підсумкової атестації в класах профільного рівнявчитель замість завдань № 3, 7 та 8 на свій розсуд обирає з додатка «Збірника завдань для державної підсумкової атестації з історії України. 11 клас» фрагмент історичного джерела – так, щоб його матеріал не збігався з матеріалом запропонованого варіанта.
На виконання завдань відводиться 90 хвилин.
У загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською мовою державна підсумкова атестація з історії України відбуватиметься за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з історії України для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою (російською мовою). 11 клас» (авт. Власов В.С., Кульчицький С.В. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).
Державна підсумкова атестація із всесвітньої історії проводиться у письмовій формі за «Збірником завдань для державної підсумкової атестації із всесвітньої історії. 11 клас» (авт. Ладиченко Т.В., Камбалова Я.М. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).
У збірнику вміщено 15 варіантів, кожен з яких включає по 10 (12 – для учнів профільних 11 класів суспільно-гуманітарного напряму) завдань різної форми: завдання з вибором однієї відповіді; завдання з вибором кількох правильних відповідей; завдання на встановлення відповідності; завдання на встановлення правильної послідовності; завдання відкритої форми з короткою відповіддю; завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю.
Завдання охоплюють всі сфери життєдіяльності суспільства: соціально-економічну, політичну, культурну; особлива увага приділяється характеристиці історичних осіб. Визначається рівень навчальних досягнень учнів з основних понять, сучасних підходів до аналізу розвитку людства у ХХ столітті, перевіряються вміння визначати вплив загальносвітових процесів на Україну та роль України в розвитку світової цивілізації, вміння аналізувати історичні події, формулювати й аргументувати власну думку щодо них, висловлювати своє ставлення до історичних явищ і осіб.
Навчальні заклади визначають не менше десяти варіантів для кожного класу. Якщо кількість учнів менша десяти, кожен з них отримує окремий варіант.
Для проведення державної підсумкової атестації в класах профільного рівня пропонується замість завдань 4 та 8 у кожному з 15 варіантів виконати відповідно – 11, 12* завдання.
На виконання завдань відводиться 90 хвилин.        
http://vnz.org.ua/dokumenty/spysok/3265-nakaz-ministerstva-55-vid-25012013


Комментариев нет:

Отправить комментарий